Pápai Hús Kft.
www.papaihus.com - English

Miért épp vegán termékek?

vegán

Sokan kérdezitek tőlünk, miért is kezdtük el a vegán termékeket gyártani. Hogyan jön egy húsgyárnak a vegán termék gondolata. A válasz elsőre kézenfekvőnek és egyértelműnek tűnik: egyre nagyobb a kereslet, nekünk pedig megvan minden technikánk a gyártáshoz.

Azonban húsról átállni növényi alapú termékek előállítására, mégsem olyan egyszerű. Előírásoknak megfelelő komoly takarításokat, fertőtlenítéseket, bevizsgálásokat, elhatárolásokat jelent, nyilván a növényi összetevők nem úgy „viselkednek” mint az állatiak, nem úgy állnak össze, más hőfok szükséges… Nem is beszélve azokról a kollégákról, akik évtizedek óta hús alapanyaggal dolgoznak.

A megszokott Pápai ízeket szeretnénk eljuttatni növényi alapanyagokkal is azoknak, akik ezt az étrendet választják részben vagy teljesen. A termékcsalád fő alapanyaga a csicseriborsó, amely egy rendkívül magas fehérje tartalmú növény, vitamin- és ásványianyag tartalma miatt szintén kiemelkedő, azonban alacsony a telített zsírsav tartalma. Ezenkívül fontos tudnivaló lehet a termékekről, hogy teljes mértékben laktóz-, glutén- és szójamentesek is, így abban az esetben is fogyaszthatók, ha valaki ezek közül valamely táplálékallergiával vagy -érzékenységgel él.

vegán

Több vegán fogyasztó kérdezett minket a gyártásról, hiszen jogosan felmerül bennük az a kérdés, hogy egy húsgyárban hogy lehet kizárni az állati eredetű fehérjét. Nagy vonalakban összefoglalva: a vegán termékek gyártása mindig hétfőn hajnalban történik, természetesen komoly fertőtlenítést követően (gépeket, helyiséget is). Amikor ezen termékek gyártása zajlik, az üzemegység egész területén nincsen egyáltalán semmilyen állati eredetű termék. Minden egyes gyártás után mikrobiológiai vizsgálatot végzünk; a gyár saját laborjában, valamint egy független laborban is. A vizsgálatok mindig bizonyítják, hogy a termékek nem tartalmaznak állati eredetű fehérjét. A vegánság előtörésével olvassuk, látjuk, hogy komoly viták alakulnak ki a húsevők és a nem húsevők között, ez egy megosztó téma. Mi azonban inkább az összefogásra, egymás tiszteletére buzdítanánk mindenkit. Ezért is választottuk szlogenünknek, hogy „Az íz összehoz”, bármilyen étrend szerint éled a mindennapokat

vegán

Köszönjük a sok bíztatást, támogatást, bátorítást amit több mint 100 éve kaptunk és kapunk a fogyasztóinktól. Igyekszünk megfelelni és odafigyelni a visszajelzésekre, azokat beépíteni újabb receptúrákba. Több mint 700-an azon dolgozunk, hogy ízletes, egészséges ételt tudjunk tenni embertársaink asztalára.

Mindenféle falatot szeretünk, csak Pápai legyen 😊 Pápai – az íz összehoz!

Miből mennyit fogyasszunk, hogy megőrizzük az egészségünket?

vegán burger

Nem lehet elégszer elmondani, hogy az egészséges táplálkozás alappillérei az alábbiak:

Vagyis, ha ehetünk mindent, (azaz nincs táplálékallergiánk) akkor együnk is mindent! Zöldséget, gyümölcsöt, húst, halat, tojást, tejterméket, illetve nagyon fontos a folyadékfogyasztás; a legjobb választás természetesen mindig a víz.

Az ember alapvetően mindenevő, a szervezetünknek szüksége van arra, hogy változatosan együnk.

Nagyszüleink idejében általában hetente egyszer került hús az asztalra, illetve ünnepi fogás volt. Manapság viszont, nagyon eltolódott az étkezésünk, a legtöbb ember sajnos nagyon egyoldalúan táplálkozik, amelynek következményeként számos hiánybetegség alakulhat ki. Ezért érdemes többek közt figyelnünk arra, hogy miből mennyit fogyasztunk.

vegán burger

Az ideális az lenne, ha az étkezéseinknek nagyjából a felét tennék ki a zöldségek és a gyümölcsök. A fehérjeforrásokat próbáljuk minél változatosabban fogyasztani; nyugodtan iktassuk be az étrendünkbe a sertéshúsokat. Akár combból, vagy karajból is tudunk zsírszegény fogást készíteni. Vagy esetleg a reggeli készítéséhez is nyugodtan választhatunk combból készült sonkát, amelyet a szendvicsünkbe tehetünk. Fontos azonban, hogy a reggeli szendvics mellé mindig kerüljön nyers zöldség! Egy jól összeállított étrendbe tehát az összes élelmiszercsoportot beiktatjuk.

Ami a fehérjebevitelt illeti, manapság egyre könnyebben tudjuk pótolni a fehérjebevitelt növényi eredetű táplálékkal. Készíthetünk könnyedén húspótló ételeket például csicseriborsóból, amelynek kiemelkedő a fehérjetartalma, illetve gazdag B1-, B6-, karotin-, és folsav forrás.

Vegyük figyelembe a mai ember általában rohanó életmódját; ha magunkba nézünk, rájövünk, hogy gyakran ebédre is egy szendvicsre van csak időnk, illetve szeretjük a félkész termékeket is, például a hamburgert. Ezen ételekbe is könnyen tudunk egy kis változatosságot vinni, például, ha magunknak csomagoljuk a szendvicset, amit ebédszünetben gyorsan megeszünk majd; érdemes lehet a vegán szendvics feltétet kipróbálni. Abszolút hasonlít a korábban megszokott felvágottak ízvilágára, de egy alternatív megoldás lehet, és természetesen ezzel is még változatosabbá tudjuk tenni a táplálkozásunkat.

vegán burger

Szintén érdemes kipróbálni a vegán burgert, például, ha meghívjuk a barátainkat egy otthoni sütögetésre. Egy teljesmértékben gyomorkímélő menüt tudunk összeállítani, ha például teljeskiőrlésű bucit választunk, vegán burgerrel, friss salátával, uborkával, paradicsommal és egy enyhe fűszerezésű joghurtos szószt készítünk hozzá. Köretnek pedig készíthetünk mi magunk édesburgonya és cékla chipset; sütőben, minimális olajjal, kevés sóval és borssal.